Vysoké Tatry - Batizovský štít 4.9. 2004

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Vysoké Tatry - Batizovský štít 04.09. 2004 (do nového okna).

Termín: 3., 4.9. 2004
Spolubojovníci: Pavel, Honza a Martin Mikušovci.

...již dlouho jsem měl zálusk na lezení na Dachstein jižní stěnou, cestou Steinerweg. Po domluvě s Honzou jsme se rozhodli, že do toho půjdem.
Protože ale nejsme nijak moc zkušení a tato cesta je orientačně náročná, poprosili jsme o doprovod Honzova bráchu, zkušeného to lezce...
Takže sestava byla jasná. Honza, jeho brácha Pavel, Pavlův syn Martin a já. Komplikace na sebe nenechaly dlouho čekat.
Týden před odjezdem si Pavel při bouldrování na železničním pilíři zlomil prostředníček a Martin na fotbale kotník... Oba to ale zkousli a že pojedou...
Těsně před odjezdem ještě sleduji předpověď a vzhledem k tomu, že se má počasí v SO zkazit bereme únikový plán a přeplánováváme na lezení v Tatrách - Kuttovou cestou na Batizovský štít...
Tímto se omlouvám a zároveň děkuji Tomáši Bludskému, který mi ochotně zaslal průvodce Dachsteinu...

Den první (pátek 3.9.2004)
Praha - Tatranská Poľjanka

Odjíždíme v 15:15 z Prahy. Na Brněnské dálnici chytáme 2x zácpu, ale není to nijak hrozný. Cestou domlouváme plán a vybíráme, co polezem.
Pavel ještě volá na Slezský dům a zajišťuje na ráno na 6:00 odvoz z Tatranské Poľjanky...
Na místo přijíždíme ve 23:00 a jdeme hned spát na trávník u parkoviště...

Den druhý (sobota 4.9.2004)
Tatranská Poľjanka - Slezký dům - Batizovská dolina - Batizovský štít - Příhrazy u Turnova

Ráno, za zvuku melodie z Bob a Bobka, nás budí Honzův mobil v 05:25. Balíme batohy a ještě na polotěžko odcházíme k parkovišti, odkud nás autem odvážejí na Slezký dům. Cesta stála 600 Sk za celé auto. Jelo nás 5, takže těch 120 Sk za 800 metrů převýšení je dobrá cena...
Na Slezkém domě kluci nechávají batoh a nalehko odcházíme pod Batizovský štít. Cesta nám trvá asi 2 hoďky.
Těsně pod stěnou nás předbíhá 4 členné družstvo a další je za náma. Protože máme čas, tak na pohodu ujídáme zásoby, oblíkáme se a přemýšlíme o cestě.
v 09:00 nastupujeme do stěny a zdoláváme první délku. Jdeme po dvojicích. První jde Pavel, tahá mě, pak Martin tahá Honzovi. Klukům před námi to moc rychle nejde a ještě, asi na druhé délce, bloudí. Proto je čas i na focení.
Cesta je krásná a docela lehká. Štandy jsou odjištěné borháky. Od třetí délky se jak mi, tak Honza s Martinem, v tahání střídáme. Dávám další tři délky a jsme v sedle. Následuje jednodélkový traverz a pak již bez lana dolézáme na vrchol. Zde jsme v 14:15. Obědváme a kocháme se pohledem na Gerlach.
Po obědě již bez lana a v pohorkách lezeme na druhý Batizovský vrchol, slézáme do Batizovského sedla a sutí do Batizovské doliny. Tento sestup se mi zdá docela těžký.
Ještě jeden pohled na celý masív a v 16:30 odcházíme stejnou cestou zpátky na Slezký dům. Zde bereme batohy a v 18:00 odcházíme pěšky do Tatranské Poľjanky. Před odchodem Honza ještě testuje lezeckou stěnu:).
V Tatranské Poľjance jsme něco kolem 20-té. Po domluvě odjíždíme do Tatranské Štrby, kde dáváme pizzu a halušky.
Ve 21:45 odjíždíme domů. Rozhodli jsme se, že pojedeme přes noc, takže Honza řídí a já jdu hned spát. Za hranicema jsme v cca 23:00 a pak jedu já. Dohodli jsme se, že pojedeme do Příhraz u Turnova a ještě v neděli zalezem. Ve 4:00 jsme cca 45km před Turnovem a já předávám řízení, pááč už nemůžu. Do Příhraz dojíždíme v 05:00 a jdeme u koupaliště spát.
Ráno vstáváme v 09:00 a dáváme jednu sedmičkovou cestu. Po ní zjišťujeme, že to nemá cenu. Honza má horečku a už do ničeho nechce...
Vracíme se na parkoviště, rozdělujeme matroš, obědváme a v 15:00 odjíždíme. Nejdřív s klukama do Turnova a pak s Honzou do Prahy...

Musím říct, že to byla opět krásná akce!