Stubaier Höhenweg - Rakousko

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Stubaier Höhenweg, Rakousko 29.7.-03.8.2014 (do nového okna).

Termín: 29.7. - 3.8.2014
Spolubojovníci: Peťa Bulis (Bubák), Martin Straka (Straky), Libor Vaněk, Jirka Lébl.

Den první (Úterý 29.7.2014)
Praha - Neustift

Odjezd ze Zličína v 18:00.
Cesta OK, asi 6 hodin, 600 km přes Mnichov a po dálnici na Innsbruck do Neustift. Na parkovišti před lanovkou uléháme pod plachtou. Po cestě občas pořádnej déšť.

Den druhý (Středa 30.7.2014)
Neustift - Dresdner hütte (2308 mnm)

Vstáváme až kolem 8mé a začíná pršet. A prší a prší:-( BUSem za €4,30 přejíždíme do Mutterbergalm a jdeme na lanovku. Na AV dostáváme slevu jako na guest kartu a za €6,20 a malinkou skleničku marmelády na horší časy, asi:-) Jedeme na Mittelstatione, což je asi 3 minuty od Dresdner hütte. A prší. Lanovkou jsme ušetřili asi 3 hodiny výstupu. A v tom dešti...
Chata pěkná, pokoj pro 6 je Matratzenlager a je za €12. Wifi extra placená.
Vzhledem k dešti zůstaly ferrata sety v autě. Oběd ze zásob a odpočinek po náročném výstupu je samozřejmostí:-)
Ve 14:30 jdeme na procházku. A prší. Se Strakym hledáme a nacházíme kešku, kluci mezi tím někam šli. Po kešce jdeme okruh Wasserfall a malinko stoupáme i do sedýlka. Z5 jsme v 16:30, čekáme na čas na večeři:-) a modlíme se za zítřejší počasí.
V 18:30 jdeme na V a dávám knödelsuppe. Mňamka za €4,10. Ale fakt dobrá:-)
Celou noc prší.

Den třetí (Čtvrtek 31.7.2014)
Dresdner Hütte (2308 mnm) - sedlo Grawagrubennieder (2866 mnm) - Neue Regensburger Hütte (2267 mnm); 7 hodin, cca 13 km, 1000 m převýšení.

Ráno vstáváme až v 7:30. A prší. Snídáme a v 9:15 vyrážíme. Do deště:-( Stoupáme, klesáme, prší občas víc a občas míň. Ale prší pořád. Jdeme ještě procházkou přes Mutterberger See, kde bereme kešku. Zde jsme kolem 11té. Za deště procházíme a traverzujeme až do sedla Grawagrubennieder. Scházíme sešupem a přes sněhová pole a kamení jdeme směrem k boudě. Protože dost prší, potůčky jsou rozvodněné, takže několikrát brodíme.
Na chatu přicházíme kolem 16té. Bereme ještě kešku a jdeme se ubytovat. Bohužel rezervace nějak nezafungovala a tak jsme ve winterraumu. A sušíme. Za dnešek nám ze 7mi hodin cesty 6 pršelo:-(
Na chatě dáváme Bergsteigenessen za €7,50 a 2x vodu na čaj za €2,60. Ubytko stojí €10. Se včerejškem se to nedá srovnat:-( Na konec ale spokojenost. Na chatě obsluhovala sympatická slovenka, tak jsme si i pokecali:-)
Topení ve Winterraumu topilo a do rána nám vše uschlo. Spali s náma ještě mamina a syn. Než na německy mluvící jsme je tipovali na studenty z Ughandy, ale opravdu nebyli. Pěkně jsme si s nima AJ pokecali a kolem 22tý jsme zalehli.

Den čtvrtý (pátek 1.8.2014)
Neue Regensburger Hütte (2267 mnm) - Schimmennieder (2714 mnm) - Baslerjoch (2829 mnm) - Franz-Senn hütte (2148 mnm); 6,5 hodiny, cca 625 m ascend, 765 m descend.

Vstáváme až před 7mou a budí nás sluníčko. Konečně:-) Na chatě je snídaně od 6:30 do 7:30, takže když si jdeme čistit zuby, tak většina odchází:-) V klidu snídáme z vlastních zásob, balíme a před 9tou vyrážíme.
Cesta je krásná, sice zprvu do sedla do kopce, ale svítí sluníčko a jde se pěkně. V sedle je sníh a protože máme čas, jdeme ještě na vrchol Baslerjoch (2829 mnm). Zde jsme ze sedla asi za 20 minut, tedy kolem 11té. Jíme, chytáme signál a posíláme infa domů.
Dále pak jen sestupujeme celkem nepříjemným terénem (suť, poskakování po kamenech) v podstatě až na chatu. Zde jsme, i s přestávkama, kolem 15:30. Bereme kešku a začíná pršet a i bouří. Na chatě jsem našel sprchu (i teplou), tak se všichni spršíme. Chata je úplně plná a vzhledem k tomu, že máme rezervaci jen pro 4, tak nevíme, kde budu spát:-) Náš spací box je ale dost velkej, takže se vejdeme všichni. Máme opět Matratzenlager za €10,50. Déšť přešel, tak snad to zítra bude OK.
I na této chatě je obsluha slovenka. Tentokrát ale zmalovaná a dost vysmátá. Ale jinak OK:-)
Je zde spousta Čechů. Chata je kousek od parkoviště a je to tu hodně pro děti - lehká ferrátka, lanový aktivity...
U večeře jsme byli opět za socky. Poté, co Libor vyskládal a smutně několikrát přepočítal své drobné, mě spolusedící student nabídl zbytek svého jídla se slovy, že už nemůže. Já jsem samozřejmě neodmítl, Péťa dělal že mě nezná a pak se vrhnul na půlku. Když to student viděl, ochotně doběhl pro 2 čisté vidličky. Péťa měl tak nacpanou pusu, že mu ani nepoděkoval. Při placení opět ostuda. Číšník se Jirky ptá, jak budeme platit. Jestli zvlášť a nebo dohromady. Jirka odpovídá že zvlášť a začíná diktovat: 3x polívka... Tak sme se zasmály a šli jsme spát:-)
Spíme v otevřeném boxu číslo 6, pro 4, v 5ti. Nejprve nadáváme, že kolem nás všichni chodí, protože spíme u schodů. Vzápětí však měníme názor. Nedošlo nám, že i pěkné slečny, kterých na chatě není málo, musí také dolů kolem nás si vyčistit zuby:-) A tak před spaním místo oveček počítáme...:-)

Den pátý (sobota 2.8.2014)
Franz-Senn hütte (2148 mnm) - Seducker Hochalm (2249 mnm) - Sendersjöchl (2477 mnm) - Marchsäule (2598 mnm) - Seejöchl (2518 mnm) - Schlicker Seespitze (2804 mnm) - Höher Burgstall (2611 mnm) - Starkenburger Hütte (2237 mnm); 9 hodin, cca 1300 m ascend, 1200 m descend.

Ráno vstáváme v 6, balíme a v 6:30 jsme na snídani. Snídáme zase z vlastního a před 8mou vyrážíme. Je krásně:-)
Cesta lehce stoupá a pak traverzujeme. U Seducker Hochalm jsme za cca 2 hodiny, tedy kolem 10té. V Sendersjöchl jsme kolem 11:30, na lehko vybíháme na Marchsäule (15 minut) a před 12tou ze sedla odcházíme. V sedle Seejöchl jsme kolem 13:15. Zde se dělíme. Kluci jdou do sedla a pak na Höher Burgstall. Já sám si lezu Schlicker Seespitze. Psáno 1,15 hodiny na vrchol, já tam byl za 45 minut. Cesta byla nepříjemná, samá volná suť a hluboko dolů. Cestou nahoru jsem měl obavy, jak pak slezu. Vrchol byl lehce lezecký. Prostě nádhera:-)
Na vrcholu foto a tyčka z kapsy a rychle dolů. Sestup nebyl tak hrozný, ale následky uklouznutí by byly nepříjemný... Sestup mi trval 45 minut. Ze sedla jsem šel po značené k chatě. Na rozcestí nad chatou jsem si ještě s báglem vyšlápl Höher Starkenburger (+ 300 m). Nahoru jsem se vyplazil za cca 30 minut (16:15), rychlá fotka a dolů - v dálce se něco žene... Psáno dolů a chatu 1 hodina, já byl za cca 30 minut. Takže před 17tou na chatě.
Bohužel máme rezervaci opět jen pro 4, takže mám místo jinde. Po pokecu se kluci stěhují ke mě. Dojídám zásoby a jdeme kolem 22té spát.

Den šestý (neděle 3.8.2014)
Starkenburger Hütte (2237 mnm) - Neustift - Praha

Ráno vstáváme v 6, balíme a snídáme z vlastního pěkně venku s výhledama. Libor potřebuje být do 19ti doma, tak moc neotálíme a kolem 7:15 vyrážíme na sestup. Je to už jen pořád dolů:-)
Ve městě bereme ještě kešku a hurá k autu, převlíct, kluci se šli vykoupat do řeky (já ne, měl sem lehkou rýmičku:-)) a před 10tou vyrážíme. Bereme ještě ropu a hajdy dom.
Před Mnichovem nás Waze varuje před zácpou a nabízí jinou trasu. Libor ale nevěří a tak jedeme hrdě zácpě vstříct. A taky že jo. Poposkakujeme asi hoďku, ale na konec časový limit stíháme i s rezervou a zástávkou v mekáči za hranicema:-)

Byla to pěkná akce, Péťo díky za naplánování!