Grossglockner (3.798 mnm)

Kompletní fotogalerii najdete v sekci fotogalerie/Grossglockner (3.789 mnm) 14.-17.7. 2016 (do nového okna).

Termín: 9.-12.4. 2015
Spolubojovníci: Milan Bauštein, Honza Kvasnička, Kuba Mičkal.

Den první (Čtvrtek 14.7.2016)
Praha - Mnichov - Salcburk - Kals am Grossglockner - parkoviště u Lucknerhausu (1.918 mnm)

Odjezd kolem 18té z Radotína. Plzeňská malá zácpa, ale dobrý. Večeře a Rakouská dálniční známka na Agipce před hranicema.
Kolem 02:00 příjezd k Lucknerhausu. Mýto jsme zde neplatili, nikdo tam nebyl:-)))
Spaní já u, kluci v autě. Jdeme spát kolem 02:30 a jsou cca 4 st.

Den druhý (Pátek 15.7.2016)
Parkoviště u Lucknerhausu (1.918 mnm) - Stüdlhütte (2.401 mnm) - Erzherzog Johann Hütte (3.454 mnm)

Vstáváme v 8:00. V 9:00 vyrážíme. Cestou na St. Hütte začíná sněžit a foukat. Na chatě jsme v cca 11:30. Dáváme polívku a pití a v 13:00 vyrážíme na Er. Hütte. Před ledovcem se navazujeme, mačkujeme a lehce školím. Výstup je za foukání a občas i dost:-) A není moc vidět. Trhlinu přecházíme bez problémů, zbytek výstupu na chatu fouká a není moc nic vidět. Na chatě jsme lehce po 16té.
Máme lager a polopenzi (na AV €44). Večeře OK, a pak dáváme teplou schiwasser á €4.80
Kolem 21té jdeme spát. V noci jsem nějak nemohl spát, tak noc nic moc.

Den třetí (Sobota 16.7.2016)
Erzherzog Johann Hütte (3.454 mnm) - Grossglockner (3.798 mnm) - Erzherzog Johann Hütte (3.454 mnm) - Stüdlhütte (2.401 mnm)- Parkoviště u Lucknerhausu (1.918 mnm) - Kals am Grossglockner.

Ráno budíček v 6:00. Protože jsem skoro celou noc nespal, tak žádný problém:-( 1/2 chaty už byla po snídani. Venku -6 st. a hodně foukalo, sněžilo. Lehce sněžilo i v noci. Některé skupinky odchází na vrchol, ale zase se vrací, proto6e je strašný vítr. My vyčkáváme a pak rozhoduji že to zkusíme. A až to nepůjde, tak se vrátíme. Kluci souhlasí.
Odcházíme v 7:30. Začíná vykukovat sluníčko, ale fouká opravdu hodně - 70-100 km/h. Protože cesta relativně jde, stoupáme na Klein Glockner. Poryvy větru jsou opravdu silné! I přes to ale pokračujeme, nějak to jde. Občas se zatáhne, sněží létají kusy ledu... Mazec, ale pokračujeme. Spousta lidí vzdala, tak je relativně volno. Přechod hřebínku z Klein Glockneru a následně sedla je docela, díky silnému větru, zajímavý. Vše ale zvládáme a v 9:10 jsme na vrcholu. Rychlá fotka a mažeme dolů.
Fouká, sněží a lidí přibývá. Cesta z5 je díky větru, sněhu, lidem a některým "ohleduplným" lezcům zajímavá.
V 10:49 jsme z5 na chatě. Dáváme pití a balíme na sestup. Při nástupu na sestupovou zajištěnou cestu vidíme před sebou štrůdl lidí, tak to otáčíme z5 na chatu a ještě 15 minut čekáme. Kolem 12té vyrážíme a na pohodu slézáme na mačkách a na ledovci i navázáni až na Stüdlhütte. Zde jsme kolem 13:30. Dáváme polívku, pití a scházíme k autu. U Lucknerhausu jsme za 1:30 h a odjíždíme do Kalsu a pak doprava do Taureru. Zde vaříme véču a protože je cca 11 stupňů a místy i prší, klepeme kosu:-) Proto se jdeme podívat do vesničky, měly by tu být vodopády. Zde sje krásná stezka kolem řeky, tak kus procházíme. Z5 jsme kolem 20:15, popojeli jsme přes silnici na lesní cestu a zde spíme.

Den čtvrtý (Neděle 17.7.2016)
Taurer - Praha

Ráno vstáváme v 7 a odjíždíme opět přes Salzburk, Mnichov a Plzeň dom...

Na to, jakej jsem měl z této akce, díky časovému presu, strach, vše dopadlo parádně. Dojezd a spaní až na Lucknerhausu (1.918 mnm) byl dobrý nápad. Aklimatizaci to hodně pomohlo!